Yozgat’ta Okul Müdürü Bahar Tatilinde Okulun Bakım ve Onarımını Gerçekleştiriyor
SEYFİ ÇELİKKAYA
Yozgat Çadırardıç’a bağlı Çadırardıç Köyü İlk ve Ortaokulu Müdürü Mustafa Ocak, 2023-2024 eğitim-öğretim yılı ilk yarıyıl tatilinin başlamasıyla birlikte okulun bakım ve onarımı için kolları sıvadı. 4 yıldır çalıştığı okulun eksiklerini gidermek için işçi olarak çalışan ve daha önce okulun çatısını onaran Ocak, ara tatilden yararlanarak okul binasının zeminini ahşap döşemeyle değiştiriyor. Öğrencilerin betondan etkilenmemesi için.
Yozgat Türkiye’de 2023-2024 eğitim-öğretim yılı ilk yarıyıl tatilinin başlamasından yararlanan Çadırardıç İlk ve Ortaokulu Müdürü Mustafa Ocak, daha fazla eksiği tamamlamak için okulun bakım ve onarımında işçi gibi çalışıyor. Verilen parayla okul. Okul Müdürü Ocak, okulun bakım ve onarım işlerini gönüllü olarak çalışmayı kabul eden okul temizlik görevlisi Mustafa Şahiner ile birlikte yürütüyor. Milli Eğitim Müdürlüğü’nün gönderdiği fon, köy halkının ve sivil toplum kuruluşlarının desteğiyle okul tamamen yenilendi, eksiklerinin giderilmesi için çalışmalar yapılıyor.
“Gerekirse usta olarak çalışır, öğretmen olarak çalışır”
Çadırardıç Köyü halkından öğrenci velisi Hasan Peksoy, şunları söyledi:
“Okulun 3-4 yıl önceki durumunu da biliyoruz. Mustafa hocamız sağ olsun, burada çalışmaya başladıktan sonra elleri ve emekleri sayesinde okulu gerçekten çiçek gibi yaptı. Adeta bir personel gibi. , burada usta ve gerekirse öğretmenlik yapar. Öğrencilere ağabeylik, ağabeylik yapar. İşçidir. Okulumuzun ilk çatısında çalışır. Okulun çatıları akıyordu. Yaptırdı. pencerelerin demirlerini boyadı, okulu onardı, etrafındaki duvarları düzenledi. Özellikle iç mekanları kışın çocuklar geldiğinde ayakları donuyordu. Tamamen betondu, mozaikti. Onardı, yeniledi. Okulumuzun tamirini yaptı, “Kendi yaptı, kendi boyadı, parke döşemesini kendisi yaptı, işçi gibi çalıştı.”
“BİZE SUNDUĞU FIRSATLARI FIRSATLARA ÇEVİRDİK VE İYİ BİR İŞ YAPTIK”
Çadırardıç İlk ve Ortaokul Müdürü Mustafa Ocak, 4 yıl önce göreve başladığını belirterek, okulunun eksiklerini gidermek için yaptığı çalışmaları şöyle özetledi: “Bize sunulan imkanları fırsata dönüştürdük ve yeterli bir iş çıkardık.” Ocak konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Görevime 4 yıl önce atandım. Buraya atandıktan sonra İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün öncülüğünde Milli Eğitim Bakanlığımızın gönderdiği bütçelerle bize sağlanan imkanları fırsata dönüştürdük ve doğru çalıştık. Okulumuza ilk geldiğimizde bazı eksiklikler vardı. Personel olarak kendi çabalarımızla ve okulumuzda görevli memur arkadaşımızı da ekleyerek bunları yaptık. Birlikte çalıştık. Öncelikle çatılarımızı transfer ettik. Okulumuzun parke ve fayanslarını kendimiz yeniden boyadık.Sınıflarımızın boya durumu ve sınıfımızın güzelleştirilmesi ile ilgili tüm faaliyetleri biz gerçekleştirdik.Eğitim psikolojisinde şöyle bir durum var; insanlar huzurlu ve huzurlu bir eğitim alırsa. Fiziki ortamın memnun olması onların akademik başarılarına da yansıyacaktır.Biz de bunun meyvelerini gerçekten aldık.Buraya geldiğimizden beri Milli Eğitim Bakanlığımızın başlattığı ve yıllardır devam eden Destekleme ve Yetiştirme kursları kapsamında; Hafta sonu yine okulumuzun ve öğrencilerimizin sorumluluğunu üstlenerek öğrencilerimizi Yozgat’taki gerçekten kaliteli ve güzel liselere yönlendirdiler ve kazandılar. “Bu durumdan çok memnunuz.”
“ARAMA TATİLİNİ BU TÜR ETKİNLİKLERLE KULLANALIM DEMİŞTİK”
Yarıyıl tatilini okulun diğer eksikliklerini gidermek için kullanmak istediklerini belirten Okul Müdürü Ocak, “İlk yarıyıl tatilini 13-17 Kasım tarihleri arasında böyle bir etkinlikle değerlendirmeye karar verdik. Okula gidip yeni bir ortamla, fiziki bir çevreyle karşılaştıklarında kaçınılmaz olarak mutlu oluyorlar.O, “Ve bu bizim mutluluğumuz oluyor çünkü çocuklar geleceğimizin teminatıdır” dedi.
Ocak, “Çocuklarımıza ne kadar çok eğitim olanağı sağlarsak gelecekte ülkemizi o kadar kalkındırırlar” diyen Ocak, okulda 80 öğrencinin eğitim gördüğünü belirterek bilgi verdi:
“Aynı zamanda okulumuzda özel eğitim sınıfımız var ve birinci sınıftan sekizinci sınıfa kadar sekiz şubemiz var. Her zaman şunu söylüyorum; öğretmenlerimiz Türkiye’de gerçekten çok kaliteli ve çalışkan öğretmenler. Biz ne yapıyoruz? bu sadece bir örnek. Daha önce çalıştığım yerlerde de bunu gördüm.” Şanlıurfa ilinde çalıştım, Sakarya ilinde çalıştım, memleketim Yozgat, Yozgatlı olduğum için burada çalıştım. Aslına bakılırsa tüm öğretmenlerimizin öğrencilerimizin sorumluluğunu ellerini değil vücutlarını teslim ettiklerine inanıyorum. Elbette bu bir ekip işidir, eğitim bir ekip işidir. Eğitim esas itibariyle beşikten mezara kadar devam eden bir süreç olduğu için bu eğitime öncelikle eğitim liderleri, daha sonra da onların paydaşları gelmektedir. Özel eğitim 4-A sınıfımız var. Bu sınıfı birinci sınıftan itibaren açtık. Milli Eğitim Bakanlığımız bu konuda özel eğitim materyalleri sağlıyor, gerekli fiziki materyalleri bize sağladı. Bunları uygun şekilde kullandık. Şu anda iki özel eğitim öğretmenimiz öğrencilerimize etkin bir şekilde eğitim veriyor ve öğrencimizin akademik, sosyal ve kültürel başarısı yüzde yüz arttı. “Bu durumdan biz çok memnunuz, velilerimiz de çok memnun.”
“OKULUMUZU FİZİKSEL OLARAK ÇOCUKLARIMIZ İÇİN HAZIRLADIK”
Mustafa Ocak şunları söyledi:
“Okulumuzun çinilerini ustalarımızla biraz bakıp biraz da kendi yeteneğimizi katarak yaptık. Olmayan yerler vardı ama bir şekilde bunu öğrendik ve okulumuzu fiziki olarak çocuklarımıza hazırladık. güzel bir yol. Okulumuzu bu duruma getirmek için normal bir şekilde çalışıyoruz. Milli Eğitim Bakanlığımızın destekleriyle, Milli Eğitim Müdürlüğümüzün, Valiliğimizin, Çadırardıç Sosyal Yardımlarının desteğiyle bu faaliyetleri yürütüyoruz. Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği ile köylülerimizin desteğiyle, bu faaliyetleri yaparken “bir el ne işe yarar, iki el söz verir” yöntemi nedeniyle kişi tek başına bir iş yapamaz. , her şey farklılaşıyor.Okulumuz Öğretmenler ve öğrenciler bir aile olarak her zaman bir arada oldukları için bu süreçte bana en büyük desteği okul yetkilimiz Mustafa Şahiner verdi.Kendisine çok teşekkür ediyorum.Burada çalışmalarımızı aile ortamında yürütüyoruz kardeşim. amirlerle memurlar arasındaki ilişkiden ziyade kardeş ortam. Bu gerçekleştiğinde kendiliğinden bir kardeşlik doğar ve bu kardeşlik ortamında insanlar ister istemez başarıya ulaşır, akademik başarı artar, sosyal ve kültürel faaliyetlere katılım oranı da artar aslında. “Bu bize hem köyümüz adına, hem okulumuz adına, hem de İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz adına güzel bir gurur duygusu veriyor.”